torsdag 25 november 2010

God förmiddag ALLA!

Nu ska jag snart ut och plumsa i den goa snön, kroppen värker en hel del men jag måste röra på mig ändå. Jag vet att jag brukar må bättre när jag har gått en runda. Jag håller på att trappa ut min Lyricka men jag vet inte, tycker att har blivit lite sämre. Jag tänkte att jag skulle försöka att trappa ner för att jag är så svullen, men det verkar inte vara därför som jag är svullen så jag får väl försöka att luska ut varför jag ser ut som jag gör. Men jag ska prata med min doktor och se vad hon säger. Men som sagt först ut och gå en härlig runda i den härliga snön.

Sen i eftermiddag ska jag åka till en kompis som jag inte träffat på jättelänge så det ska bli kul! Hoppas ni andra får en härlig dag och ska ni ut och köra så kör försiktigt så att ni kommer hem säkert!

KRAM MILLA

2 kommentarer:

  1. Go fm !
    Visst är det härligt med snön ? Jag gillar det, men kroppen gillar inte väderomslaget nu blir det snart bistert, hatar att frysa. Får du också mera ont vid väderomslag ? jag går då från ont till mycket ondare, inte skoj !
    Hur har du det annars ? Jag har fått Kodeinfosfat, det är istället för Imodium , mot mitt stora stomiflöde och det fungerar, är så mycket bättre nu. Tror knappt det är sant. Känns som jag fått en rejäl förjulklapp.

    Ska bli mormor igen till sommaren, det är yngsta dottern som ska ha denna gången. Är så lycklig för hennes skull, vet hur hon har längtat. Blir roligt att få vara med från början också. När äldsta dottern fick sin stora flicka var vi osams och jag vågade inte ringa henne. Yngsta dottern med man var och gjorde ultraljud i tisdags för hon visste inte alls hur långt gången hon var. Det var då 9 veckor 2 dagar och miniminiplutten var inte stor med pigg och barnmorskan sa att hon redan kunde pusta ut för att den lille krabaten var jättepigg verkligen. Skönt !!!!

    Har provat Lyrica, men den fungerade inte alls på mig, hoppas du får nåt som fungerar för dig. Av all värk har jag fått ångest men nu är jag insatt på Zoloft så det känns bättre.

    Hoppas vi får må bättre snart !

    Varma kramar

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    NEj, jag mår faktiskt inte så dåligt av vädret som jag har gjort innan, utan jag mådde värre i somras i det riktigt varma vädret. Det tålde jag inte alls, gick med en konstant huvudvärk, så jag höll mig för det mesta inomhus. Men nu går det bra faktiskt, skönt för barnen är ju tokiga nu i denna snön vill vara ute och hoppa o leka i den underbara snön. Så det är ju tur att jag tål det. Fast ryggen min med mina diskbråck den är inte alls bra, jag har konstant ont och så svårt att böja mig ner och kan inte böja mig ner för att ta på mig just vänster strumpa o skor. Det är jättejobbigt, men men det går. Det får det ju göra man har ju inget annat val precis.

    Vad kul att du ska bli mormor, de brukar säga att det är livets efterrätt, det kan jag tänka mig. Måste vara så roligt...
    Hoppas att du snart mår bättre vännen, aldrig kul att må dåligt. Du får sitta inne med en "värmefilt" om dig och bara njuta framför några ljus och läsa en god bok.
    Ha det så gott/KRAM KRAM

    SvaraRadera