måndag 29 november 2010

Vilket VÄDER!!!!
Jag bara njuter, vad mycket snö vi har redan. Helt ljuvligt och jag mår faktiskt relativt bra med min värk och det är jag så glad för. Fast ryggen kunde ju vara lite bättre, aldrig får man vara nöjd :) Men jag mår faktiskt bättre nu än jag gjorde i somras för då var det fruktansvärt för mig, jag tålde verkligen inte värmen. Men de säger ju att vissa tål värme och vissa tål kylan bättre och jag är väl den sistnämnde.

Jag har precis varit ute och gått i det underbara vädret med Key, snön lyser av solen, helt underbart vinterväder. Jag kan inte förstå varför alla klagar på vädret hela tiden, men det är nog typiskt svenskt. Visst jag förstår de som inte tål kylan för värk men annars, varför klaga? Man borde ju förstå att vi bor i Sverige och här har vi alla fyra årstiderna och jag älskar alla. Jag menar annars är det ju bara att flytta till ett varmt land i stället. Jag tycker att alla årstider har sin charm, våren med allt som börjar leva igen, helt fantastiskt. Sommaren med bad och sol och härliga sommarnätter. Hösten med svampplockning och alla vackra färger. Sen vintern med denna härliga snön, pulkåkning, varm choklad och elda i köksspisen :) Som sagt alla årstider har sin charm.
Jag kan inte hjälpa i dag känns som en helt underbar dag, jag är bara GLAD helt utan anledning faktiskt och bara det är helt härligt.

Hoppas ni andra har en härlig måndag i vårt vinterland:))
KRAM PÅ ER!!!

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Kikar in på 1 första besök hos dej :-)
    Fin blogg du har :-)
    Jag tycker oxå det är jättemysigt nu med snön som lyser upp den annars så långa & trista november.. ja snart t.om december... Är väl perfekt med snö till advent :-)

    Jag kommer säkert hälsa på här igen & välkommen in till mej!
    Kram
    Mickis

    SvaraRadera