måndag 23 augusti 2010

Ytterligare ett lustigt symtom:(

Jag har fått feber!!! Detta hade jag förra hösten och förra igen och nu är det tillbaka som ett brev på posten. Jag får feber så fort jag gör nånting, städar, fönar håret, går en runda, stressar det minsta, så hoppar febern upp till mellan 38.1-38.4 och jag fattar som vanligt ingenting. Så i dag måste jag ringa doktorn och försöka att få nån klarhet i detta.
Jag var hos doktorn förra hösten, men som vanligt med mig hittade de inget som kunde ge en förklaring. Men jag får väl gå tillbaka i dag så får de ta ALLA prover som finns och hittar de ingenting så får de skicka mig till infektion. För jag känner att jag måste få ett svar. Problemet är att jag blir ju så jäkla trött hela tiden och så blir jag på dåligt humör, stackars barnen. Tyvärr, så är det på dom jag blir arg när jag mår dåligt när de håller på och bårkar eller inte lyssnar, men det är ju så svårt för dom små stackarna att förstå att jag är sjuk.

Men jag hoppas att jag snart får ett svar, ska börja arbetspröva i morgon på dagiset, syskonavdelning. Jag undrar ju hur det ska gå, lite jobbigt att jobba när man har feber, men jag har nog inget val......fk har ju inte så där mycket tålamod precis. Jag blir ju snart "friskförklarad" antar jag, har bara min ersättning t o m sista oktober, sen ska jag nog vara frisk, eller hur?? Jag blir tokig, i dagens Sverige med denna regering så ska ALLA jobba, så är det bara. Jag hoppas och ber att det blir regeringskifte i september. För annars vet jag inte hur jag ska överleva. Jag får väl flytta till en hydda i skogen, heheh:))

Men nu ska jag koncentrera mig på att få en förklaring till febern...
Ha det gott alla!
Kram MILLa

4 kommentarer:

  1. Min äldsta dotter får feber rätt som det är!!
    Hon jobbar natt på sjukhuset här i stan och har haft feber till och ifrån på natten när hon jobbar.
    Hon hade förmodligen en tyst infektion i kroppen, för nu är hon bättre.

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  2. Jobbigt när det kommer nya saker så och man inte får en förklaring på det.
    Hoppas att du får din.

    Jag är "friskförklarad" eller rättare sagt, jag har blivit utförsäkrad och går nu på af som "arbetssökande med förhinder"... låter väl bra *not*
    Måste nu hitta något som jag kan arbetsträna med annars får jag sjukskriva mig igen och hålla tummarna hårt att de godkänner det vilket inte är så troligt :(
    Man mår ju så mycket bättre av allt detta eller hur!?

    SvaraRadera
  3. Hej Milla! Tittar in hos dig och ser att vi har en hel del gemensamt.... Både gällande liv, upplevelser och bloggvänner. Tack för din fina kommentar på min blogg gällande min tavla! Jag länkar dig också. Sköt om dig och krya på dig! //iesson

    SvaraRadera
  4. Du har väl en inflammation som ligger och gror nånstans. Hade också feber som kom och gick under säkert 10 år, det var Crohn som pyrde. Är precis som du inne i en tröttperiod, har för ont för att sova, somnar i ren utmattning på morgonen. Inte skoj alls !
    Vi får hoppas vi blir bättre snart !

    Sköt om dig, se till att vila i helgen !

    Kramar

    SvaraRadera