onsdag 1 september 2010

Varje dag!

Jag har bestämt mig att från och med i dag skriva här varje dag. Tycker det kan vara kul att ha denna sida som en dagbok. Och berätta vad som sker i mitt liv.

I dag är jag tyvärr hemma från jobbet. Barnen är sjuka, förkylda och hostiga:( Tråkigt med tanke på att jag har jättekul på jobbet. Det går jättebra för mig, jag stormtrivs, barn är ju bara så härliga och personalen är super härliga. De låter mig verkligen vara med i verksamheten. Och det är jätteroligt.

Det bästa är också att jag känner att jag inte blir sämre, än så länge i alla fall. Jag är inte bättre men inte sämre heller. Höften och ryggen värker som bara den och övriga kroppen med. Men som sagt det är som vanligt. Däremot blev jag lite rädd för att förra fredagen rasade min mage ihop. Jag började blöda och sprang på toa som bara den. Men då bestämde jag mig för att ändra min kost. Och det har fungerat, jag hoppas bara att det fortsätter också. Däremot är jag väldigt trött, men det är ju inte så lustigt när man inte är van att ha såna rutiner. Lämna barnen och sen iväg, det är man inte van vid. Men så är nog livet för de flesta.

Jag är ändå lite nervös för sista oktober sen får jag inte mer ersättning....då är det bara att hoppas att jag orkar....
Men nu ska jag först och främst koncentrera mig på att öka upp timmar så nästa vecka ska jag öka med 2 timmar, till 12 tim/vecka. Jag håller tummarna för mig själv att jag klarar det.
Ha det gott alla
Kram MILLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar