måndag 12 juli 2010

HÄR ÄR JAG!!!

Jaha, nu är jag här igen :) Vad kul att ni har saknat mig! Det har varit såna intensiva veckor här, semester ja, men mycket hela tiden. Vi har flygit och farit som bara den, solat och badat varit iväg med vänner, vänner har varit här mm mm. Sen på kvällarna har jag varit helt jäkla slut, så nån dator eller TV har det inte blivit mycket av. Så denna sommar blir det tyvärr att jag bara skriver när jag orkar. Just nu är jag helt slut i kroppen :( Men jag har i alla fall haft roligt :) Ibland får man faktiskt bita ihop tycker jag och många ggr gör jag det med. En del säger till mig att jag ska ta det lugnt när jag vet att jag blir så sjuk, men ibland känner jag att jag måste få LEVA med....och denna sommar än så länge har jag verkligen levt. Fast hela kroppen skriker just nu av smärta, så i dag ska jag sätta mig på min massagedyna och försöka att få ryggen okej igen. Just nu så är jag så svullen på höger sida av min rygg så man känner knappt min ryggrad. Aj, aj, aj, jag får nog ta några dagar i mellan och vila också.

I dag skulle vi har varit på Tosselilla med vänner men vi beslöt att stanna hemma i dag :( Det har nämligen varit ett sådant fruktansvärt åskväder här i natt. Det blixtrade från tre håll samtidigt, och vid tolvtiden i natt så slogs strömmen ut. Jag var helt hundra på att det slog i vår ena balkong, men jag såg inget efteråt. Men sonen vaknade och var så rädd så han skakade, jag tyckte så synd om honom. Vi kunde inte lugna honom, men alla var faktiskt rädda, så vi tog ner barnen från övervåningen så i dag är de väldigt trötta. Så tyvärr så ställde vi in det. Fast våra vänner åkte ändå, hoppas att de slipper i från regnet och åskan bara, det kunde komma in över Skåne såg jag på vädret i dag. Men som sagt jag hoppas de har trevligt ändå. Vi åker dit en annan dag. A var så rädd så J fick följa med honom upp och sova nu på morgonen, så vi får väl se men jag tror att vi får ett barn som tyvärr kommer att bli fruktansvärd rädd för åskan. Men det var otäckt, jag har bara varit med om två såna här åskväder innan. Och bägge gångerna så slogs vår ström ut. Fy, vi satt och tittade ut och såg tre blixtrar samtidigt runt vårt hus. Man kände sig lite liten om man säger så. Så i dag blir det en lugn hemmadag, det känns som det behövs om man säger så, fast vi kanske hittar på nåt i eftermiddag om barnen vill.....hihi :))

HA DET GOTT ALLA SÅ HÖRS VI OCH TA DET LUGNT NU I VÄRMEN!!!
KRAMAR MILLA

2 kommentarer:

  1. Tosselilla ? Vi har stuga inte så långt från Brösarp, känner du till Rigeleje eller JUleboda ? För det är i Juleboda vi har stugan. Har ni haft trevligt i Skåne ?
    Vi har inte haft varken åska eller regn här.

    BS Inte vet jag om det är så vackert, men kände att jag ville skriva det bara.

    Roligt att du är tillbaka.
    Det är varmt fortfarande , har "korsdrag" men det märks inte ett skvatt. Har inte orkat vara ute. Idag är en förbannat hemsk värkdag, usch !

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vi hade ett rejält åskväder när vi var på Hälsö förra veckan, det åskade hela natten!!


    Kram

    Lena

    SvaraRadera