fredag 24 december 2010

JULAFTON ÄR ÖVER!!

Så nu är julafton över hos oss. Barnen sover och är helt färdiga efter att ha lekt hela dagen och kvällen med sina julklappar. De var så glada för det de fick, mina små änglar. Andreas sprang omkring och kramade alla för han var så glad så han nästan höll på att spricka. Louise sa att det var den bästa jul hon har haft. Det är så roligt att se glädjen i ens barns ögon.

Tomten som vi hade var helt suverän, jag tackar vår vän Niklas för hjälpen. Barnen skrek som bara den och hoppade i sofforna av glädje när de såg tomten med sin lykta gå på vägen. Vilken syn det var, så mysigt snö överallt på ängarna runt omkring och så tomten med sin säck. Det är verkligen en riktig jul!

Sen hade vi pappa hemma också,( han är handikappad och bor på ett boende), det var ganska tufft vill jag lova peridvis men vilken tur att jag har en sån underbar man som ställer upp och en helt fantastisk systerson som med hjälpte till. Och syster min som tog nästan allt. Men det är inte lätt för jag orkar ju inte med så mycket i och med min värk och så men jag gjorde så mycket jag tyade. Fast nu känns det i kroppen vill jag lova, bara att städa innan och duka och fixa tar hårt på mig. Och än är det inte slut i morrn blir det storstädning för gud var det ser ut!!! Men, men det är ju bara jul en gång om året och det kändes som att vi gjorde en god gärning genom att trots det var tufft ta hem pappa. Det är ju aldrig roligt för nån att sitta på ett hem på julafton. Så jag hoppas verkligen att han tyckte det var roligt att få komma hit. 

Sen är det ju helt fantastiskt tycker jag att ha familjen samlad vid jul :) Och att få umgås med mina stora syskonbarn är helt underbart. De är helt ljuvliga ungdomar som snart är vuxna, min syster kan verkligen vara stolta över dem. De är så omtänksamma och gulliga vid alla, ställer alltid upp och våra barn avgudar dom och det är inte alls lustigt för det gör vi alla. Just nu längtar jag tills på tisdag då jag får träffa min andra storasyster med sambo, de var saknade i kväll. Så jag hade nästan helt familjen samlad, men bara nästan. Jag hoppas att de kommer nästa år i stället. Men vi får träffa dom på tisdag och det ska bli så roligt.

Hoppas ni andra har haft en lika rolig och innehållsrik jul som jag.
Ha en fortsatt god jul för än är den ju inte slut.
KRAM MILLA

1 kommentar:

  1. Det är så kul att se barns glädje över tomten:)

    Här var det hundarna som var alldeles till sig över sina paket:)


    Kram

    Lena

    SvaraRadera