torsdag 16 december 2010

MUSIKHJÄLPEN!!!

Lyssnade i morse på radion, det var föräldrar från Kalmar som var utomlands. Med deras två barn, det ena lite större barnet var försvunnen och föräldrarna sprang omkring och letade. De hade även en liten bebis i vagn och under tiden de sprang omkring och letade så kom det en äldre dam och sa att hon kunde passa det lilla barnet mess de letade. Vad tror ni hände? Jo, hon försvann med barnvagnen. Bägge barnen blev kidnappade, de har ännu inte hittat dom. Fy......blotta tanken får mig att gråta. Världen är en skrämmande plats där barn säljs, utnyttjas, blir slagna, blir barnsoldater.......

Jag måste säga att jag brukar skänka pengar, det behöver ju inte vara mycket det räcker ju med 25 kronor och jag brukar säga att har man råd att köpa god mat, snus, ciggaretter, alkohol, julklappar mm mm så har man nog råd att ge 25 kronor till välgörande ändamål. Tycker i alla fall jag.

Så min uppmanning är att skänk en liten slant till Musikhjälpen mot handlen med barn. Tänk om det hade varit DITT barn.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar