tisdag 14 december 2010

SJUK!!!''
Ja, så var det dags igen. Jag är sjuk!!!! Jag vaknade i söndags natt vid halv tre med nästan 39 graders feber. Jag blir tokig....
Magen är med helt utslagen som vanligt, jag fick penicillin i förra veckan för de hittade nåt på mitt halsprov. Och vi diskuterade jag och min läkare om detta att jag inte tål antibiotika. Men hon sa att vi testar denna antibiotika för att det kanske är det som gör att jag får min oförklariga feber som jag har haft i ett halvår ungefär. Men hon sa att hon skulle skicka en remiss till infektion i alla fall. Så vi får hoppas att de hittar nåt.

Men febern som jag fick i söndags var inte samma om man säger så. Men i måndags var jag hos ´min läkare och hon trodde att jag hade fått en virusinfektion denna gången och luftrörskatarr och sen slog antibiotikan ut min mage. Som vanligt. Hon tyckte att jag skulle vara sjukskriven och bara vila nu fram till jul. Jag ska vara ledig mellan jul och nyår och då tyckte hon att jag skulle vila fram till dess så min kropp nån gång hinner vila. Så jag har bara vilat och åter vilat och bara ätit kokt torsk och blåbär och druckit té. Får se hur lång tid det tar denna gången att återhämta mig. Förra gången tog det tre veckor.

Jag blir tokig snart, jag mår så dåligt både psykiskt och fysiskt. Hur mycket ska en människa tåla???? Ibland känns det som att han där uppe måste tycka väldigt illa om mig som hela tiden ger mig det ena efter det andra. Jag bara undrar varför???? Vad har jag gjort för fel??? Jag vet inte jag, men jag har inget annat val än att stå ut annars kan jag lika väl gå och hänga mig men det är väl ingen bra idé kan jag tycka.

Men jag känner ibland sån hopplöshet.
Men jag måste tänka framåt ändå, en dag kommer kanske när även jag får må bra och inte känna mig som jag sitter i fängelse. För just nu är hemmet mitt fängelse.
Människor som inte är sjuka kan nog aldrig förstå hur fruktansvärt det är att hela tiden vara dålig. Det är inte så jävla kul att vara hemma HELA tiden. Jag vill inget hellre än att jobba.

Jag hoppas och ber att jag nån gång kan komma tillbaks. Vad är det man säger hoppet är det sista som överger en. Och jag hoppas......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar