fredag 11 juni 2010

Min arbetsprövning!!

Jaha, nu är det klart att jag ska arbetspröva till hösten i stället. Och det känns väl okej. Jag tänkte först sätta igång med arbetsprövningen redan nu, men sen så kände jag att min kropp nog inte orkar med det just nu. Jag har i alla fall varit hos arbetsteraupeten och fått lite handledskydd och en kudde för min rygg. Sen fick jag en sån där griptång för att ta upp saker från golvet, för på morgonen så är jag så stel och har så ONT så jag kommer helt enkelt inte ner till golvet. Sen ska jag till sjukgymnasten nästa vecka för att se om det finns något som han kan hjälpa mig med. Det blir nog bra tror jag. Jag är nog ändå trots smärtan en obotlig optimist. Och det är väl bra det, jag tror att det är det som har räddat mig många gånger. Jag faller snabbt till botten men har faktiskt alltid på nåt sätt tatt mig upp igen. Det blir nog bra arbetsprövningen till hösten, ska göra allt som finns i min makt för att bli "lite" bättre så jag orkar jobba. FÖR JAG SKA JOBBA!!!!!!

Jag tror att det blir på något fritids eller förskola, har jag tänkt mig. Jag tror själv att jag behöver något mer rörligt arbete klarar inte att sitta stilla länge för min rygg allra helst. Vi får väl se vad det blir men jag ska i alla fall försöka.

Längtar tills i morrn då vi ska träffa goda vänner för grillning, fast först ska jag och kompisen + våra barn köra ner till Sweden Rock i Norje för att gå utanför. Det är massor med stånd med allt möjligt att titta på, nåt som är bra är att det inte är några karuseller, för de blir man ruinerad på. Fast det lär nog gå pengar ändå om jag känner mig själv rätt. Fatta hur stort det är där nere, 33 000 besökare!!!! Häftigt!

Hoppas ni med får en trevlig helg:)))
KRAMAR MILLA

3 kommentarer:

  1. Det är nog bra att du får vänta till hösten.

    Då hinner du hämta dig och må bättre.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  2. Du, jag tror absolut att det kan vara bra att vänta med arbetstprövningen till hösten. Nu under sommaren kan du må gott och försöka vila så gott det går. Kan inte vara någon höjdare att börja med arbetsprövning nu heller med tanke på all semester som bli bland ordinarie personal. Det kan lätt bli rörigt.

    Jag vet precis hur du känner dig, jag har varit med om det där flera gånger med att börja prova och sedan att det inte fungerar. Man känner sig så värdelös! Men det är man ju såklart inte, men jag tror på att det är bra att gå efter kroppens signaler.

    Jag hoppas du får en jättefin helg, det ska jag försöka ha nu när man ska på konsert och bo på hotell helt utan barn också :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. BS Känner mig rätt nöjd nu och jag har dessutom fått brevet postat med, inte illa ! Pust !

    Den ena katten, Mymsan, hon brukar följa mig och hunden när vi går i skogen, alltid. Men hon går lite efter oss, så Bettan, hunden, springer hela tiden tillbaka och kollar var hon är nånstans. Men Misen han vill gå som det passar honom, det är sällan han följer nånstans.

    Jag tror det finns nåt man kan spraya inne som vi inte känner lukten av så den slutar pinka revir, har du letat på nätet eller frågat veterinär eller djuraffär ? Inte skoj att ha sån lukt inne, det biter sig fast.

    Jag har kommit på var Sweden Rock hålls , så nu vet jag var du bor.

    Ha det så gott !

    Kram

    SvaraRadera