onsdag 5 maj 2010

Aj, aj, aj!!!

I dag är jag helt slut!! Jag har sååå ont!!! Överallt faktiskt men värst är ryggen och knäna. Jag satt i tre timmar på ett möte i går och sen i bilen fram och tillbaka, kan ju säga att det fungerade inte :( Tanken med arbetsprövningen är att kolla hur många timmar jag klarar av att arbeta, men i går var det tufft. Jag MÅSTE lära mig att ta pauser och resa på mig och stå och gå, men det är ju inte så lätt på möten, precis. Jag var verkligen totalt slutkörd i går så jag orkade inte ens skriva här, ändå hade jag tänkt att jag skulle försöka att skriva varje dag, så bloggen skulle bli som en liten dagbok nästan.
I går hade jag också två extra barn med mig hem, jättekul tyckte barnen och det tyckte jag med. Jag älskar att ha många barn här i huset. Men min man jobbade eftermiddag och var inte hemma och kunde hjälpa till med nånting, så jag tog allt i går. Och det orkar jag nog egentligen inte, trots att jag vill det så gärna.


Jag får försöka att ta det lite lugnt i dag, för i eftermiddag kommer en kompis med sina barn hit och det ska bli så roligt, det var ett tag sen vi träffades. Så i dag innan de kommer ska jag vila och lägga mig på spikmattan. Hoppas ni andra där ute får en trevlig och innehållsrik dag!!


Milla

6 kommentarer:

  1. Kikar in och önskar dig en bra dag!

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!! Aja, baja måste ta det lugnt det vet du!! ;-)
    Sitter på studiecentrum och skriver idag, får lätt huvudvärk nör jag sitter länge framför datorn, där är min svaghet att jag då hamnar i ett läge och får spänningar och låsningar i nacke och ryggrad som orsakar huvudvärk. Kan dock hålla det i schack själv nu med strechövningar vilket är bra så att jag inte måste ränna till sjukgymnasten titt som tätt för hjälp med att få bort låsningarna...
    Annars är allt bra! H slutade med nappen häromdagen efter en konfrontation och konsekvensen var att nappen drogs in, inte en dag för tidigt dock. Det har gått hur bra som helst och jag är förvånad, inget problem alls. han frågar efter den men sedan inget mer och han har somnat på kvällen som vanligt.:-)
    Nä nu måste jag skriva lite annat...
    Kram Ina

    SvaraRadera
  3. Det är så himla jobbigt när man så gärna vill. Man ska lyssna på sin kropp och göra det som kroppen mår bra utav. Men, det är svårt tex när man sitter på möten och annat att lyssna på kroppen. Vem vill egentligen helt plötsligt ställa sig upp och stå upp när alla andra sitter? Det är väl sånt där man får träna på antar jag. Jag har jättesvårt för att sitta i bilen, då får jag väldigt ont och även efteråt.

    Jag hoppas det känns lite bättre idag och försök ta det lite lugnare idag nu om det går!

    Ha en fin dag.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kul att du hittade till min blogg. Inget roligt att behöva leva med denna sjukdomen och allt den för med sig.
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ta hand om dig!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Hej Hej!!

    Vad roligt att ni skrev till mig!!

    Ja, det tar tid att lära känna sin kropp på riktigt. Att veta hur man ska sitta o hur man ska röra sig för att minska spänningarna, det är inte alltid så lätt.

    Som tur är känns kroppen lite bättre, har börjat med kortison nu för min colit artrit, så nu känns det bättre i knäna i alla fall. Skönt!!

    Vad kul Karro att H har slutat med nappen, med A har vi inte försökt än, men vi ska snart!!

    Ha det gott ALLA....
    Kram på er!!

    SvaraRadera