söndag 9 maj 2010

Nu var man "sjuk" oxså!!

Typiskt nu har jag blivit "sjuk" oxså, jag är så förkyld och ont i halsen sen är jag sååå hes. De som känner mig vet hur frustrerande det är att just jag blir så hes så jag inte kan prata. Jag är en sån där pratkvan. Har nog alltid varit sån, jag älskar att prata. Min syster tycker att jag skulle satsa på en karriär som politiker, det hade kanske inte varit så dumt, då kunde jag ju försöka att styra upp sjukersättnings systemet. Eller vad tycker ni?? Jag tycker att det är helt fruktansvärt att man kan behandla människor på det sättet som vår regering gör. Så många tusen som har blivit utförsäkrade vid årsskiftet. Jag känner en som har blivit utförsäkrad. Jag vet att han är så fruktansvärd sjuk, med hjärnskada plus en massa andra sjukdomar. Men de tyckte att han kan väl så klart ut och jobba. Jag blir faktiskt mörkrädd när jag tänker på hur sjuka människor blir behandlade. Men jag hoppas att de snart inser att man inte kan behandla människor hur som helst.

Tråkigt att vara hemma när jag äntligen har kommit igång med min arbetsprövning, men som sagt svårt att jobba som biståndshandläggare när man knappt får fram ett ljud. Men jag hoppas så att jag är bättre i morgon så jag kan gå. Har svettats så i natt så bra är jag inte. Börjar fundera på om det är för att vi var och fiskade i går med våra grannar. Det var jättemysigt men så kallt det var. Fast barnen var helt saliga, allra helst vår dotter som snart fyller sju år, hon var jätteduktig på att fiska. Kastade med spöet för första gången och hon redde upp det jättebra. Hennes replik var "mamma jag har blivit riktigt "haj" på detta", det lät så roligt. Hon var så söt. Vi fiskade vid en kaj och förra året fick vi massor med sill men det var nog lite sent för att fiska det. Men precis innan vi skulle packa ihop så fick min man en näbbgädda. Dottern var så stolt över sin pappa. Och hon ville trotsa kylan och fortsätta fiska, men jag sa att det får räcka för denna gången. Men jag lovade att vi snart skulle fiska igen. Så vi får väl snällt köpa lite mer fiskespön. Fisken var helt fantastisk god, tala om färsk fisk.

Här ser ni en bild på den "store" firren :) 


Önskar er alla en trevlig måndag!!

Kram MILLA

6 kommentarer:

  1. Lena Anderssonmaj 10, 2010

    Hej ! Läste lite grand i din profil och mitt råd till dig är byt kostvanor och ät helt strikt glutenfritt.
    Jag vet vad jag talar om har haft samma situation som du och är idag 3 år senare helt ok.

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!!

    Hur hjälpte det dig att byta kostvanor? Menar du med din värk då? Det låter intressant, men jag har tagit både gluten test och laktos test men det visade ingenting på testerna. Men det kanske man får pröva sig till. Jag märker att magen slås ut väldigt av socker. Så jag ska verkligen försöka att dra ner på det i alla fall.

    Tack för ditt tips.

    Ha det bra
    Milla

    SvaraRadera
  3. Hejsan Milla!

    Tråkigt att du är sjuk:( Blev lite förkyld själv efter varit ute med barnbarnen i ösregn!
    Stövlarna var nog de bästa, det läckte in i dem så jagv art skitsur om fötterna.
    Men va gjorde det, barnbarnen hade jättekul och jag också:)

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  4. Det ska stå att stövlarna vart nog INTE de bästa.
    Det råkade trilla bort :)

    Lena

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Vad skoj att du tycker om min blogg (trots att jag varit dålig på att uppdatera sista tiden), klart att du får länka det är bara roligt!!

    Jo, det var riktigt jobbigt att behöva avliva hunden vid 8 månaders ålder.... familjen hade en border collie som blev 14år. Det var inte lika svårt när han fick somna... det var man liksom mer beredd på.
    Men nu har jag min älskade Ängla.... skulle aldrig klara mig utan henne nu!!

    Ska kolla vidare lite på din blogg :-)
    Krya på dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för hälsningarna, är lite bättre i dag fast så hes så jag kan inte prata alls nu, så det är bara att vara tyst. Inte lätt men så får det bli.

    Vad kul att ni "tittar" inom hos mig, hoppas ni kommer tillbaks :))

    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera