onsdag 19 maj 2010

Galen kråka!!!

Jag tror jag blir tokig, vi har en galen kråka här igen för andra året i rad nu. Han flyger rakt in i våra fönster och hackar på dom och sen sitter han på balkongen och hackar där med. Jagar man iväg honom från ett fönster så flyger han till ett annat. Han är helt GALEN!!! Han väcker hela huset varje jäkla morgon, tidigt med, i går vaknade jag vid halv fem av hans galna upptåg. Jag har aldrig varit med om maken, vet inte om det är vanligt eller om det bara är vi som är otursförföljda. Vet inte riktigt vad man ska göra, är det nån som har hört om nåt liknande? Säg gärna till för man undrar ju varför han beter sig på det viset. Annars så njuter vi i fulla drag av försommaren, som i alla fall har kommit till Blekinge. Varmt och helt underbart är det!! Hoppas ni andra med har det varmt och skönt!!! :))

KRAM MILLA

6 kommentarer:

  1. Har ni så han ser rakt igenom huset? Alltså fönster åt bägge hållen.

    de kan tro att de kan flyga igenom då. Sätt upp en bild på en rovfågel i fönstret så brukar det gå bra.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!!
    Nej, vi har inga fönster så han ser rakt igenom, men jag får väl testa med en bild på en fågel, var jag nu ska få tag i den.
    Men tack för tipset.

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Hej !

    Jag har Crohns och Bechterews som komplikation till det. Visst är det jobbigt att kämpa med sjukdomar och slåss mot FK ?
    Man vill leva , inte överleva, eller hur ?
    Nu är det snart sommar, drar mig för det. På sommaren ska man vara smal, glad och fräsch.Mina värkande ben har gjort så jag pga min orörlighet har dragit på mig 20 kg sista året, inte kul alls. Är vanligtvis en jätteaktiv person. Nu ägnar jag mesta tiden åt att jaga läkare som ska kunna hjälpa mig med värken, inte helt lätt det heller.

    Sköt om dig, ta det lugnt och tänk på dig själv också !

    Ha en härlig helg !

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej, vi har samma problem.. halv fem varje morgon med en halvtimmes uppehåll (vi har inte heller fönster rakt igenom)
    Och de slåss på balkongen så det är blod och massa skit överallt.. ÄCKLIGT!!
    Vi har inte kommit på nått bra för att få stopp på det.. sorry! men vi får väl prova rovdjurstricket :) men katterna som vi har blir de inte rädda för.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  5. Prova med kokt pasta eller röda kidneybönor hackade till småbitar. Har samma problem här.

    SvaraRadera
  6. Prova med kokt pasta eller röda kidneybönor hackade till småbitar. Har samma problem här.

    SvaraRadera