måndag 3 maj 2010

Hund eller inte det är frågan!!

Jag bara älskar att se på Mannen som talar med hundar, Cesar är helt OTROLIG!!! Vi höll själva på med hunträning o tävling o innan hade vi tre hundar, men i dag har vi bara en hund kvar. Jag saknar verkligen att träna o tävla. Men vår hund är så pass gammal nu så träningen är i princip utesluten. Vi har tränat o tävlat i vallning o agility o det hade varit så kul att börja igen. Fast denna gången skulle jag vilja pröva lite mer lydnad. Det var så trevligt när man höll på med hundarna man fick så många träningskompisar. Och på alla vallhundslägren som vi var på var hur kul som helst, mycket prat o lite vin o sena kvällar. Helt underbart helt enkelt!! Jag har blivit lite sugen på en Dobermann men vet inte eller kanske en bordercollie, vi får väl se. Mannen min är bara intresserad av motorcykeln sin, så han vill inte i detta läget ha en ny hund. Vi får väl se vem som vinner hihi :0))

Fast sen ska man ju oxså orka med att ha en hund och tyvärr så är det ju även här man får tänka på värken. Det är så jäkla tradigt, denna värk begränsar mitt liv på ett sätt som gör att jag ofta blir förbannad. Det är ganska sällan som jag blir ledsen faktiskt, utan jag blir bara så ARG!!!! Ibland känns det så jäkla orättvist, varför skulle just jag drabbas av detta är ofta frågan som jag ställer mig. Men tyvärr finns det väl inget bra svar på det. Vi får väl se vad tiden utvisar, om en ny hund. Men än så länge så har jag ju min gamle vän,,,,här är han på bild.

Visst är han fin!

Milla

4 kommentarer:

  1. Godmorgon Milla!

    Vi har en storpudelhane (Totta )som är 4 år och väntar på att en till ska födas :) Så vi kommer ha en hanvalp i sommar. Vi tog storpudel då min man är allergisk mot hundar men detta går bra.

    Pudeln är väldigt lättlärd(både med dumheter och saker som ha ska kunna)Han är även väldigt fisförnäm i bland och fullkomligt galen ibland(som resten av familjen:)


    Kram
    Lena
    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!!
    Vad mysigt med en liten hundvalp, finns inget som är så sött!! Jag har inte så mycket erfarenhet från storpudel, har nästan bara träffat på toypudel på agilitytävlingar men de var helt ljuvliga. Lättlärda, ja, verkligen. Vi får väl se om det nån gång blir en liten "puppy" här med.

    Ha det gott Lena
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin hund, vad är det för ras? Jag har alltid velat haft hund sedan jag flyttade hemifrån. Har växt upp med hundar, mina föräldrar födde upp valpar bla och gick på olika tävlingar. Ett tag var jag så inne på att köpa en rottweiler, var iväg och tittade på valpar. Men eftersom min make inte var intresserad just då så blev det inget. Jag ville inte känna heller att jag skulle ha hela ansvaret och sedan när man bor tillsammans tycker jag man ska vara eniga om ett sånt val. Nu däremot, även om jag så gärna vill, så orkar jag helt enkelt inte med hund. Det skulle inte funka och det skulle bara bli synd om hunden om man inte orkade stimulera den som den behöver. Många kanske tycker att det vore bra med hund för då kommer man ut. Men eftersom man har en sjukdom där man inte vet hur man mår från den ena dagen till den andra så kanske man inte orkar gå ut med hunden. Kanske i framtiden när barnen är äldre så kanske man har energi och ork till att ha en hund. För småbarnslivet är ganska tufft många gånger och en hund på det gör ju inte värken bättre precis :-)

    Ha det gott!

    Kram Terese

    SvaraRadera
  4. Vi har en liten hund, som inte behöver så mycket motion, hon går själv ut på tomten. Hund är bra sällskap, har katter också, men dom gör mest som dom vill.

    BS Det är helt ok, blir glad om det når flera !

    Tack så hjärtligt, det gör jag gärna !

    Ha det så gott du med !

    Kram

    SvaraRadera