lördag 15 maj 2010

Vad vore livet utan vänner?

Visst är det helt fantastiskt med vänner! Jag har kommit fram till att man har olika sorters vänner, vänner som man har haft i många år och som man vet alltid finns där. Sen har man skaffat nya vänner genom åren och det är också väldigt roligt, allra helst när man träffar människor där det känns som att man har känt dom hela livet. För mig betyder mina vänner så otroligt mycket.


Så tack till alla min vänner, gamla som nya för att ni finns i mitt liv och berikar det så!!! Jag hade aldrig klarat av alla motgångar utan er!!!

Här är en bild från i går där barnen sitter utanför lekstugan och fikar så nöjda o glada. N hjälpte mannen med altanen och L hjälpte mig med dotterns lekstuga och så lagade vi mat tillsammans. Det var så roligt. Underbara vänner som bara kommer hit och börjar hjälpa till. Dom är verkligen helt fantastiska!!!

Tack och åter tack för all hjälp, nu är guld värda!!!


KRAMAR MILLA

6 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen härligt med vänner! Jag har nog ganska få vänner jämfört med många andra, men de få vännerna är också riktiga nära vänner och det är så jag vill ha det :-)

    Hur mår du nu? Jag har i flera dagar nu haft en riktig jobbig värk. Tror mycket det beror på vädret men också att jag har hållt igång en hel del.

    Hoppas du har trevlig helg i alla fall!

    Kram
    Ps. Har bytt bloggadress också, välkommen dit!

    SvaraRadera
  2. Så härlig det ser ut, vi hade faktiskt 18 grader varmt här igår. Jätteskönt!!


    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  3. Hej Terese och Lena!!

    Terese jag har nog 6 NÄRA vänner som jag vet alltid finns där för mig, sen har jag en del vänner som man träffar ibland och som man pratar lite allmänt med. Men som du säger bara det är självvalt hur många vänner man vill ha så är det ju okej. Fast jobbbigt är det ju när man känner av ensamheten, det är så hemskt att ensamheten ökar i vårt samhälle. Det är så sorgligt tycker jag, bara alla dessa äldre som sitter på äldreboenden (jag har jobbat med äldre innan), de blev så glada när man satte sig ner och pratade med dom. Det är så hemskt att de inte har några anhöriga som hälsar på dom. Det är likadant med datorn nu, jag tror att det är jättebra med datorn men sen kan det nog innebära att vi "träffas" genom datorn i ställer för i verkliga livet, det är för mig inte okej. Visst är det kul att prata över nätet men det finns inget som är så trevligt och bra med att träffas i verkliga livet. Det mänskliga livet får man inte glömma. Men som sagt bara man är nöjd med vännerna som man har, sen om man har 2 eller 20 spelar ju ingen roll om man själv väljer att ha det så. Kul att du "pratar" lite här, jag ska gå in hos dig och kollla lite. Hoppas att du får en underbar söndag, här i Sölvesborg, Blekinge är det grå mulet och inte så varmt, men jag ska ändå gå ut med barnen och fortsätta arbetet här ute. Som tur är älskar barnen att vara ute och greja på gården. Och för mig är det terapi. Jag mår lite bättre nu, går på kortison så det funkar bra för mig, som tur är. Jag ska börja träna snart för nu är förkylningen på bättringsvägen.

    Lena, vi hade det oxså varmt, fast ingen sol men det var oxså 18 grader ute, urhärligt!!

    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Hej Milla!

    Har svarat dig nu inne på min blogg angående antideppressiva tabletter. Är så dålig på att mejla så därför svarade jag dig där inne!

    Hoppas du mår okej!

    Kram Terese

    SvaraRadera
  5. Hej Milla!

    Har svarat dig inne på min blogg angående tabletterna. Är så dålig på att hålla kontakt på mejl så därför skrev jag där inne.

    Hoppas du mår okej?!

    Kramar Terese

    SvaraRadera
  6. Oj, förlåt trodde det blev något fel så jag skrev om meddelandet :-)

    SvaraRadera